Dostawa gazu ziemnego wysokometanowego (E) dla Oddz. w Dzierżoniowie, Lwówku Śl., Oleśnicy, Strzelinie, Trzebnicy i Złotoryi

Zapytanie ofertowe na kompleksową dostawę gazu ziemnego wysokometanowego (E) dla Oddziałów w Dzierżoniowie, Lwówku Śląskim, Oleśnicy, Strzelinie, Trzebnicy i Złotoryi Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa we Wrocławiu (WAD.2601.40.2024). Postępowanie prowadzone w trybie zapytania ofertowego z ogłoszeniem na zasadach określonych w „Regulaminie udzielania zamówień publicznych zwolnionych ze stosowania ustawy PZP” z dnia 04.03.2024 r.

I. Zamawiający:

Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa we Wrocławiu,
ul. Piłsudskiego 15-17, 50-044 Wrocław
NIP: 897 16 70 405, REGON 932791158
WWW:
telefon:71 371 84 35, fax: 71 371 84 32

II. Opis przedmiotu zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego (E), o cieple spalania nie mniejszym niż 39 [MJ/m3] w warunkach normalnych, obejmująca sprzedaż paliwa gazowego oraz jego dystrybucję do sześciu obiektów WIORiN we Wrocławiu. Kod numeryczny Wspólnego Słownika Zamówień – CPV: 09123000-7 i 65210000-8. Zamawiający posiada zawartą umowę kompleksową dostarczania paliwa gazowego nr WAD.2601.42.2023 z dnia 28.08.2024 r. z UNIMOT ENERGIA I GAZ Sp. z o. o. na czas oznaczony do 31.10.2024 r.

Dane dotyczące punktów poboru gazu (nr PPG, dotychczasowe taryfy, OSD, oraz miesięczne zużycie w 2023 r.) przedstawiono w Załączniku nr 1.

III. Termin składania ofert (zmodyfikowany):

18.09.2024 r. do godz. 12:00, termin związania ofertą 14 dni.

IV. Termin realizacji zamówienia :

Kompleksowa dostawa paliwa gazowego do obiektów Zamawiającego będzie odbywać się od 01.11.2024 r. do 31.10.2025 r., lecz nie wcześniej niż po zawarciu wymaganych umów i skutecznym przeprowadzeniu procedury zmiany sprzedawcy (jeśli zajdzie taka konieczność).

V. Osoby do kontaktu z ramienia Zamawiającego:

Anna Maciołek, Ewa Rozbrojová Zaremba tel.  508 568 489,71 371 84 35, wew. 31.

VI. Wykaz dokumentów, oświadczeń i materiałów jakie muszą dostarczyć Oferenci:

  • wypełniony i podpisany przez Wykonawcę Formularz oferty (Załącznik nr 1),
  • aktualna Koncesja na obrót paliwami gazowymi (wydana przez Prezesa URE, zgodna z obowiązującymi przepisami Prawa energetycznego),
  • aktualna Koncesja na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji gazu ziemnego (wydana przez Prezesa URE, zgodna z obowiązującymi przepisami Prawa energetycznego) jeśli wykonawca jest Operatorem Systemu Dystrybucyjnego,
  • oświadczenie Wykonawcy, że posiada obowiązującą umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego na świadczenie usług dystrybucyjnych na obszarze, na którym znajduje się miejsce poboru gazu (region dolnośląski).

Dokumenty należy dostarczyć w jednej z dopuszczalnych postaci:

a)zeskanowanej oraz wysłanej na adres e-mail wi-wroclaw@piorin.gov.pl lub adres skrytki ePUAP Zamawiającego tj. /43a10stlv2/SkrytkaESP

b)elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym oraz wysłanej na adres e-mail wi-wroclaw@piorin.gov.pl lub adres skrytki ePUAP Zamawiającego tj. /43a10stlv2/SkrytkaESP

c)w wersji pisemnej do siedziby Zamawiającego (sekretariat – wysoki parter, p. nr 2).

VII. Kryterium wyboru ofert:

100 % cena brutto - minimalizacja

VIII. Inne istotne warunki zamówienia:

  1. Postępowanie jest prowadzone na zasadach określonych w „Regulaminie udzielania zamówień publicznych zwolnionych ze stosowania ustawy PZP” z dnia 04.03.2024 r. (pobierz regulamin w formacie PDF).
  2. Przewidywany, szacunkowy łączny pobór gazu przez okres trwania umowy (12 miesięcy) wynosi 135235 kWh, jednakże nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu gazu ziemnego w podanej ilości. Wykonawcy nie będzie przysługiwało jakiekolwiek roszczenie z tytułu nie pobrania przez Zamawiającego przewidywanej ilości gazu.
  3. Jakość dostarczanego paliwa gazowego powinna być zgodna z Polską Normą PN-C-04750, która określa ustalone standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech sprzedawanego gazu. Za jakość paliwa gazowego odpowiada Operator systemu Dystrybucyjnego, zasady świadczenia usług dystrybucji określone są w Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej, zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji energetyki.
  4. Zamawiający oświadcza, że jako organ administracji publicznej jest zwolniony od akcyzy za wyroby gazowe, a dostarczany gaz będzie wykorzystywany w 100% na cele opałowe.
  5. Zamawiający zobowiązuje się, do niezwłocznego zawarcia umowy kompleksowej z Wykonawcą, którego oferta zostanie wybrana, a której integralnym załącznikami będą Załącznik nr 1 – Formularz oferty oraz Załącznik nr 2 (zawierający zestawienie adresów poszczególnych PPG, moce umowne, aktualny OSD, dotychczasowe taryfy, zużycie gazu w 2023 r. przez okres 12 miesięcy).
  6. Zamawiający dopuszcza zawarcie umowy drogą e-korespondencyjną (kwalifikowany podpis elektroniczny).
  7. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
  8. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
  9. Zamawiający wymaga aby ewentualna zmiana sprzedawcy gazu ziemnego przebiegała dla Zamawiającego bez zakłóceń w dostawie paliwa gazowego (obejmującej sprzedaż i dystrybucję ww. paliwa) oraz dodatkowych kosztów, dlatego wybrany Wykonawca zobowiązany będzie do dopełnienia w imieniu Zamawiającego wszelkich formalności związanych ze zmianą sprzedawcy paliwa gazowego, na podstawie umowy i odrębnie udzielonego pełnomocnictwa.
  10. Zamawiający preferuje otrzymywanie e-faktur (dopuszcza korzystanie z elektronicznego biura obsługi klienta, gdzie mógłby pobierać faktury lub otrzymywanie e-faktur na podany adres e-mail) o terminie płatności nie krótszym niż 14 dni od wystawienia dokumentu. Liczba okresów rozliczeniowych w roku umownym – 6 (odczyty co 2 miesiące gazowe).
  11. Wykonawca gwarantuje stałą wysokość opłaty handlowej (jeśli taka występuje).
  12. Ceny jednostkowe netto za paliwo gazowe (zł netto za 1 kWh) nie będą wyższe niż te, które zostaną ustalone na okres ważności umowy, jednakże Zamawiający dopuszcza zmianę ceny jednostkowej netto za paliwo gazowe, w przypadku zmiany cennika Wykonawcy, jednak nie częściej niż raz na 12 miesięcy (nie dotyczy zmian podatku akcyzowego oraz VAT).
  13. Ceny jednostkowe netto za opłatę dystrybucyjną stałą będą mogły podlegać zmianom tylko w przypadku zmiany stawek w taryfie dla usług dystrybucji paliw gazowych zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, do którego sieci przyłączony jest punkt poboru oraz grupy taryfowej, do której został on zakwalifikowany.
  14. Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia wybranemu Wykonawcy zamówień dodatkowych, w wysokości 10% zamówienia podstawowego, bez konieczności przeprowadzenia kolejnego postepowania, o ile podyktowane to będzie bieżącą potrzebą Zamawiającego i uzasadnione rachunkiem ekonomicznym (np.: zwiększone zużycie gazu, dodatkowe nowe punkty poboru, realizacja dostaw po zakończeniu obowiązywania umowy w przypadku opóźnień proceduralnych związanych z przeprowadzeniem nowego postepowania).
  15. Na podstawie
  • art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022 r. poz. 835), zwanej dalej „ustawą sankcyjną” oraz
  • rozporządzenia Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3), zwanego dalej „rozporządzeniem 765/2006” oraz
  • rozporządzenia Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4), zwanego dalej „rozporządzeniem 269/2014” z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się:
  1. wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy sankcyjnej;
  2. wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy sankcyjnej;
  3. wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy sankcyjnej.

 

  1. Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) zwanego dalej RODO informujemy, iż:
  • administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa we Wrocławiu, ul. Piłsudskiego 15-17,50-044 Wrocław;
  • kontakt z Inspektorem Ochrony Danych - , tel. 71 371 84 35 wew. 31;
  • Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji przedmiotowego postępowania oraz w przypadku wybrania Pani/Pana oferty za najkorzystniejszą w celu zawarcia umowy, tj. obowiązków prawnych wynikających z przepisów Kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 459 ze zm.) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz obowiązków prawnych wynikających z przepisów Ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994 r. (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 217) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO);
  • odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa;
  • Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji zadań wynikających z zawartej umowy oraz po zakończeniu umowy w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, na czas zgodny z obowiązującymi przepisami (np. dotyczącymi archiwizacji dokumentów);
  • posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania (skorzystanie z prawa sprostowania nie może jednak skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie przedmiotowego postępowania, zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z przepisami prawa, ani naruszać integralności protokołu zamówienia publicznego oraz jego załączników), usunięcia lub ograniczenia przetwarzania;
  • ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego;
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania oraz nie będą przekazywane do państw trzecich;
  • podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa podania danych będzie skutkować odrzuceniem oferty złożonej w przedmiotowym postępowaniu lub odmową zawarcia umowy i realizacji zamówienia.

Rodzaj dokumentu: Informacja o dodaniu

Data:
opublikował:
2024-09-12
Anna Maciołek 

Rodzaj dokumentu: Pytania i Odpowiedzi

Informujemy że w dniu 09.09.2024 r. wpłynęło zapytanie dotyczące przedmiotowego postępowania. Treść zapytania oraz odpowiedź z 10.09.2024 r. w załączeniu. Informujemy że w dniu 12.09.2024 r. wpłynęły pytania dotyczące przedmiotowego postępowania. Treść pytań oraz odpowiedź z 12.09.2024 r. w załączeniu. Informujemy że w dniu 16.09.2024 r. wpłynęły pytania dotyczące przedmiotowego postępowania. Treść pytań oraz odpowiedź z 17.09.2024 r. w załączeniu. Data:
opublikował:
2024-09-12
Anna Maciołek 
Data:
opublikował:
2024-09-10
Anna Maciołek 
Data:
opublikował:
2024-09-12
Anna Maciołek 
Data:
opublikował:
2024-09-17
Anna Maciołek 

Rodzaj dokumentu: Informacja o wyborze oferty

WIORiN informuje, iż w postępowaniu na kompleksową dostawę gazu ziemnego wysokometanowego (E) dla Oddziałów w Dzierżoniowie, Lwówku Śląskim, Oleśnicy, Strzelinie, Trzebnicy i Złotoryi Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa we Wrocławiu (WAD.2601.40.2024) w dniu 19 września 2024 r. za najkorzystniejszą została uznana oferta firmy: PGNiG Obrót Detaliczny sp. z o.o., ul. Jana Kazimierza 3, 01-248 Warszawa za cenę 45071,94 zł brutto (słownie: czterdzieści pięć tysięcy siedemdziesiąt jeden złotych 94/100). Jednocześnie informujemy, że w przedmiotowym postępowaniu: wpłynęły 2 oferty: PGNiG Obrót Detaliczny sp. z o.o., ul. Jana Kazimierza 3, 01-248 Warszawa za cenę 45071,94 zł brutto (słownie: czterdzieści pięć tysięcy siedemdziesiąt jeden złotych 94/100), ilość przyznanych punktów: 100 oraz UNIMOT Energia i Gaz Sp. z o.o., ul. Aleje Jerozolimskie 142B, 02-305 Warszawa za cenę 46831,60 zł brutto (słownie: czterdzieści sześć tysięcy osiemset trzydzieści jeden złotych 60/100), ilość przyznanych punktów: 96,24. Nie odrzucono żadnej oferty.Więcej informacji w załączneniu. Data:
opublikował:
2024-09-17
Anna Maciołek 
Data:
opublikował:
2024-09-19
Mariusz Łuczyk 

Powrót
Rejestr zmian
Podmiot publikujący: PIORIN
Osoba publikująca informację: Anna Maciołek
Data publikacji ostatnio dodanej informacji: 05.09.2024 13:50
Data ostatniej aktualizacji informacji: 19.09.2024 15:16
Sprawdź historię zmian